سقط جنین در ماه اول با چه علائم و عوارضی همراه خواهد بود؟

سقط جنین در ماه اول با چه علائم و عوارضی همراه خواهد بود؟

سقط جنین در ماه اول با چه علائم و عوارضی همراه خواهد بود؟

 

سقط جنین در پی اتفاقات متنوعی رخ می دهد که برخی از آنها به صورت کاملا خودبه خودی و برخی دیگر با دخالت و اراده فرد رخ خواهد داد. به عنوان مثال در طب سنتی مصرف برخی از مواد غذایی برای ماه های اول بارداری مضر می باشد ، زیرا این مواد منجربه سقط جنین خواهند شد که از جمله ی آنها به مصرف زعفران می توان اشاره کرد. اما معمولا وقوع یک سقط جنین عوارضی را با خود به همراه خواهد داشت که از جمله ی آنها می توان به افزایش خطر ریسک سقط جنین در بارداری بعدی اشاره نمود.

رحم پس از هر سقط جنین در هفته های ابتدایی یا همان ماه اول آسیب خواهد دید ، بنابراین برای افزایش شانس بارداری در دفعات بعدی رحم از نظر داخلی نیازمند ترمیم و بازسازی می باشد. معمولا پزشکان یک دوره ی درمانی سه ماهه برای افزایش توان رحم در نگهداری جنین را انجام می دهند که ایجاد این فاصله برای بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

علل سقط جنین در ماه اول طیف گسترده ای را شامل خواهد شد که از جمله ی آنها به سن بالای مادر ، بارداری ناخواسته ، بیماری های رحم و تخمدان و . . . می توان اشاره کرد. بارداری هایی که با مشورت پزشک رخ دهند معمولا بارداری های کم خطر و موفقی می باشند زیرا پزشک از سه ماه قبل رحم فرد را برای نگهداری جنین آماده خواهد کرد. اما در مواردی که سقط جنین به صورت عمدی رخ دهد ، هیچ یک از این دلایل در کار نیست و فرد با میل شخصی خود توسط پزشک با مصرف قرص های مخصوص این کار را انجام می دهد. پس از سقط جنین در ماه های اول نیاز است تا شخص مراحل بعدی را در بیمارستان طی کند. از دست رفتن خون و مایعات بدن با سرم تراپی و تزریق خون یکی از روش های رایج خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.