خصوصیات شیر مادر خوب


خصوصیات شیر مادر خوب گرداوری شد

خصوصیات شیر مادر خوب

 

در فرهنگ عامه ما به شکل نادرستی به این موضوع اشاره می شود که یک مادر اگر میزان زیادی شیر داشته باشد بنابراین رشد فرزند او هم به خوبی انجام می گیرد و فرزند او هیچ مشکلی نخواهد داشت. اما شاید برای شما جالب باشد که برخی از زردی های نوزادی طولانی مدت نیز به دلیل تغذیه از شیر مادر نامطلوب به وجود می آید و تنها راه درمان قطع مصرف شیر مادر می باشد. در ادامه به برخی از خصوصیات خوب یک شیر مادر سالم اشاره خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

شیر مادر خوب شیر مادری است که باید از میزان قابل توجهی تعادل در همه ی مواد بهره مند باشد . شیر مادر باید رنگ سفید داشته باشد بنابراین شیرهایی که دارای رنگ های دیگری هستند از نظر تغذیه ای شرایط مطلوبی ندارند و برای نوزاد مناسب نیستند. برخی از شیرها کمی سبز رنگ و برخی دیگر کمی زرد رنگ خواهند بود.

متخصصان تغذیه به این موضوع اشاره دارند که میزان غلظت شیر مادر باید از یک میزان خوبی برخوردار باشد. خیلی غلیط بودن و خیلی رقیق بودن از نظر تغذیه ای مناسب نخواهد بود. رقیق بودن زیاد نشان دهنده آبکی بودن و وجود آب فراوان و مواد مهم و ضروری کمی می باشد و این ضوع میزان رطوبت و ابتلا به انواع بیماری های عفونی را در بدن یک نوزاد افزایش می دهد. اما غلیظ بودن شیر هم به معنی افزایش میزان حرارت در بدن یک نوزاد می باشد و این موضوع هم خود بیماری های مختلفی را به دنبال دارد.

شیر مادر سالم شیری است که از نظر طعم و مزه یک طعم متعادل داشته باشد. نه خیلی شیرین باشد نه خیلی ترش ، همچنین دارای بوی مناسبی باشد. معمولا پس از مقاربت و نزدیکی به دلیل تغییر در سیستم هورمونی بدن بوی شیری که نوزاد از آن استفاده می کند تغییر خواهد کرد و حتی می تواند به پس زدن شیر نیز منجربه شود. بنابراین به فکر نوزاد خود باشید و تا حد امکان به دفعات کمتری مقاربت داشته باشید.

به دلیل شرایط خاص کاری ممکن است که نیاز به جوشاندن شیر داشته باشید. معمولا شیر مادر خوب و سالم پس از جوشاندن کفی بر روی خود ندارد اما اگر پیش از جوشاندن شیر از غذاهای نفاخ بهره برده باشید به میزان قابل توجهی کف بر روی شیر مشاهده خواهید کرد. مصرف این شیر می تواند با نفخ و دل درد شدید در نوزاد شما همراه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.