عوارض مصرف روغن کرچک در بارداری


عوارض مصرف روغن کرچک در بارداری و عوارض روغن کرچک گرداوری شد

عوارض مصرف روغن کرچک در بارداری

 

روغن کرچک یکی از روغن های گیاهی بسیار خوب و با منفعت است. تأثیرات بسیاری با استفاده  از این روغن وجود دارد. اما متأسفانه در رابطه با مصرف روغن کرچک در بارداری منع وجود دارد. در بسیاری از موارد پس از مصرف روغن کرچک در بارداری ، عوارضی همچون سقط جنین رخ می دهد. همچنین علاوه بر سقط جنین از عوارض دیگر می توان به زایمان های زودرس نیز اشاره کرد.

برخی از زنان در زمان بارداری خود با مشکلاتی همچون مشکلات روده ای مواجه می شوند. این مشکلات در یک فاصله ی زمانی کوتاه رخ می دهد ، اما به دلیل فشار زیاد قطعا از روش های مختلفی برای درمان آن استفاده خواهید کرد. یکی از توصیه هایی که شاید برای یک خانم باردار در نظر گرفته شود استفاده از روغن کرچک یا استفاده از داروهای مسهل خواهد بود. در هر دو از این موارد ضررهای بسیاری پس از استفاده وجود دارد. تأثیر بر روی حرکت های روده ای و همچنین شروع شدن انقباض ها در قسمت زیرین شکم می تواند شرایط را برای سقط شدن در ماه های ابتدایی و زایمان زودرس در ماه های نهایی بارداری به دنبال داشته باشد.

بجای استفاده از روغن کرچک یا داروهای ملین بهتر است تا تغییراتی را در رژیم غذایی خود بدهید. در ابتدا نباید از شرایط موجود بترسید ، زیرا این شرایط برای هر خانم بارداری وجود دارد و یک مشکل زودگذر می باشد. با استفاده از مصرف فیبر و سبزیجات می توانید حرکات روده ای خود را به صورت منظم افزایش دهید و از ایجاد یبوست جلوگیری نمایید. یبوست در دوران بارداری یکی از دلایل بروز بواسیر است. برای پیشگیری از بواسیر بهتر است تا هرچه سریع تر استفاده از غذاهای ملین و پر انرژی همچون حبوبات را در رژیم خود بگنجانید.

در دوران بارداری هر نوع فشار غیر عادی به صورت دستی می تواند بر روی نحوه ی قرارگیری جنین و همچنین میزان رشد آن مؤثر واقع شود. هیچ گاه در این دوران به صورت خودسرانه از انواع مواد دارویی حتی در نوع سنتی و به صورت روغنی استفاده نکنید. بهتر است تا این کار را با مشورت پزشک انجام دهید. مکمل های مصرفی در دوران بارداری را به بهانه ی ابتلا به یبوست کنار نگذارید ، زیرا مشکلات ناشی از عدم مصرف آن به مراتب پر اهمیت تر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.