منع مصرف گیاه کرچک


منع مصرف گیاه کرچک و مضرات کرچک گرداوری شد

منع مصرف گیاه کرچک

 

گیاه کرچک یکی از گیاهان دارویی می باشد که معمولا به صورت روغن مورد استفاده قرار می گیرد. در اغلب موارد برای رفع مشکلات روده ای از آن بهره برده می شود ، در حالی که مصرف بیش از اندازه گیاه کرچک با عوارض بسیار مهمی همراه خواهد بود . یکی از این عوارض سمی است که می تواند پس از ورود به بدن ملتهب شدن روده های شما و همچنین آپاندیس را به دنبال داشته باشد. قطعا پس از این شرایط شما دردهای شدیدی را در شکم خود احساس خواهید کرد که می تواند شرایط را برای یک زندگی راحت تحت تأثیر قرار دهد.

بسیاری از مواقع تذکر داده می شود که گیاه کرچک را در نزدیکی محل زندگی خود نکارید ، زیرا دانه های آن به شدت سمی هستند و در صورت سوء مصرف کشنده خواهد بود. گیاه کرچک و همچنین روغن کرچک نباید در افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند مصرف گردد. پس از مصرف این گیاه معمولا فشار خون به صورت فزاینده ای افزایش خواهد یافت و در افراد مبتلا به این بیماری شرایط وخیمی به وجود خواهد آمد.

گیاه کرچک معمولا دارای قند بالایی است که این قند در داخل رگ های خونی تجمع خواهد یافت. بنابراین در افرادی که به دیابت مبتلا هستند این گیاه نباید مورد استفاده قرار گیرد . افزایش قند خون از عوارض مصرف بیش از اندازه گیاه کرچک ست. گیاه کرچک حتی در تعداد کم نیز مسمومیت زا می باشد. بنابراین این گیاه را از کودکان دور کنید ، همچنین استفاده از این گیاه در دوران بارداری به دلیل عوارض جانبی بر روی رشد جنین ممنوع است.

در صورت مسموم شدن با گیاه کرچک بیمار مورد نظر را به بیمارستان منتقل نمایید. در بیمارستان حتما به پزشک مورد نظر در خصوص مصرف این گیاه توضیح دهید. زیرا در این صورت تدابیر لازم در خصوص خروج این مواد از بدن انجام خواهد شد. معده و روده ها از مواد مسمومیت زا مملوء هستند ، بنابراین شست و شو دادن این قسمت ها الزامی است. پس از شست و شوی این دو عضو مهم مراحل تشخیصی برای اطمینان از سلامت سایر اعضاء نیز انجام خواهد شد.  کلیه ها ، معده ، روده و کبد و آپاندیس از جمله مهم ترین اعضای بدن هستند که تحت تأثیر این ماده قرار خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.