9 فایده انار برای پوست و مو


9 فایده انار برای پوست و مو

 

با اعمال روغن انار بر روی مو، می توانید آن ها را مرطوب و نرم نگه دارید. علاوه بر این، روغن انار می تواند مواد مغذی مورد نیاز را برای مو فراهم آورد زیرا در برگیرنده مواد معدنی و ویتامین های مختلفی است. همین امر باعث می شود انار ماده عالی برای زیباتر کردن موها باشد.

 

انار باعث درخشنده و نرم شدن موها می شود:

روغنی که از دانه های انار به دست می اید به عنوان یک روغن حامل با سایر روغن هایی همچون جوجوبا، روغن بادام و سایر روغن های این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد. همین موضوع به عنوان یکی از بهترین مزایای این روغن در نظر گرفته می شود. پس سعی کنید این روغن را بر روی موهای خود اعمال کنید.

 

باعث تقویت موها می شود:

روغن انار با تقویت موها می شود. روغن را گرم کنید و آن را بر روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و سپس با حوله بپوشانید.اجازه دهید 30 دقیقه در همین حالت بمانید و سپس با شامپو شستشو دهید. اینکار باعث تقویت موها می شود.

 

با سلول های سرطانی مبارزه می کند:

انار در برگیرنده آنتی اکسیدان های فراوانی است و از بروز سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های ازاد مبارزه می کنند و مانع از بروز سرطان و سایر بیماری ها می شوند.

 

باعث بهبود سلامت موها می شود:

خوردن انار و دانه های آن می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شود. این موضوع بدین خاطر است که انار، دانه ها و روغن آن در برگیرنده punicic acid هستند که باعث تقویت موها می شود. این ترکیب به بهبود جریان خون به پوست سر نیز کمک می کند و رشد موها را تحریم می نماید.

 

بافت مو را بهبود می بخشد:

روغن انار در برگیرنده پرو-استروژن منطبق با استروژن انسانی است و باعث تعادل هورمون در افراد می شود. همین امر موجب می شود بافت مو بهبود پیدا کند.

 

سطح Ph پوست را متعادل می کند:

روغنی که از انار به دست می آید می تواند سطح Ph را در سطح پوست متعادل سازد و اثرات تولید روغن اضافی را خنثی سازد.

 

جریان خون به پوست سر را بیشتر می کند:

انتی اکسیدان های بالا در انار و روغن آن باعث می شود جریان خون به پوست سر را بیشتر کند و باعث رشد بیشتر موها شود.

 

باقی مانده پوست سر را پاک می کند:

فولیکول های مو اغلب به خاطر شوره سر و پوسته پوسته شدن مسدود می شوند. این موضوع به فولیکول های مو اسیب وار می کند و جلوی رشد موها را می گیرد. روغن انار باعث از بین این شوره ها می شود.

 

باعث تغذیه موها می شود:

روغن انار جریان خون به ریشه سر را تحریک می کند. این موضوع باعث می شود فولیکول ها مواد مغذی مدنظر را دریافت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.