5 درمان خانگی برای متوقف کردن خونریزی

5 درمان خانگی برای متوقف کردن خونریزی

 

حتی یک برش کوچک هم می تواند باعث خونریزی زیادی شود به خصوص اگر این بریدگی در جای حساس بدن همچون دهان باشد. در بیشتر موارد، پلاکت های خونی خود به خود دست به کار می شوند و لخته ای را برای متوقف کردن جریان خون تشکیل می دهند. در این مقاله سعی می کنیم برخی از درمان های خانگی برای متوقف کردن خونریزی را با هم مرور کنیم.

 

فشاری بر روی محل بریدگی وارد کنید و آن را بلند نمایید

اولین گامی که بعد از خونریزی باید بردارید، اعمال فشار به زخم و بلند کردن آن است. شما می توانید این فشار را به کمک پارچه تمیزی وارد کنید. حدود 5 الی 10 دقیقه قبل از اینکه بررسی کنید و ببینید که خونریزی بند آمده است یا خیر، فشار را ادامه دهید. اگر خون متوقف نشده بود، فشار را به مدت 5 دقیقه دیگر ادامه دهید. اگر خونریزی همچنان ادامه داشت با پزشک تماس بگیرید.

 

از یخ استفاده کنید

اعمال یخ بر روی محل خونریزی به خصوص در دهان، یک روش خانگی طبیعی و محبوب برای متوقف کردن جریان خون است. تکه های یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و آن را به طور مستقیم بر روی زخم بگذارید.

 

از چای استفاده کنید

یکی دیگر از روش های خانگی محبوب بعد از خونریزی از دندان اعمال کیسه چای مرطوب بر روی ناحیه مدنظر است. شما به چای سیاه یا چای سبز نیاز دارید. کیسه چای سبز یا سیاه مرطوب را بردارید در پارچه تمیزی بپیچید. سپس آن را بر روی محل مدنظر بگذارید.

 

بومادران را امتحان کنید

یکی از مطالعات انجام شده در سال 2011 نشان می دهد که بومادران می تواند زخم را در موش ها درمان کند.بومادران خشک را تهیه کنید. از این پودر برای متوقف کردن خونریزی استفاده نمایید. پودر بومادران خشک را بر روی زخم بگذارید و سپس آن را فشار دهید و محل زخم را بلند کنید.

 

پودر ویتامین C و قرص روی ممکن است مفید باشد

ترکیب پودر ویتامین C و قرص روی ممکن است خونریزی طولانی مدت را متوقف کند و بعد از کشیدن دندان باعث ایجاد لخته خون شود.یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد پاشیدن پودر ویتامین C بر روی پارچه تمیز و اعمال آن بر روی محل خونریزی ممکن است خونریزی را کندتر کند. بعد از متوقف شدن خونریزی می توان از قرص روی استفاده کرد. مطمئن شوید که از پودر ویتامین C خالص استفاده می کنید که هیچ شکر یا طعم افزودنی ندارد. این پودر را به طور مستقیم بر روی محل خونریزی بپاشید و سپس قرص روی را مصرف کنید. می توانید قرص روی را در بیشتر داروخانه ها پیدا کنید. اگر خونریزی شما با موارد بیان شده بند نیامد بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.