سیر

عرق سیر

 

هرچند همه سیر را به عنوان چاشنی می شناسند، اما سیر یک گیاه دارویی است. زمانیکه درباره خواص و فواید سیر صحبت می کنیم، باید بوی کمی که این گیاه دارویی ایجاد می کند را هم در نظر بگیریم، هرچند که این بو برای دوستداران این گیاه دارویی نه تنها آزاردهنده نبوده، بلکه حتی ممکن است، دوست داشتنی هم باشد.

این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری ها استفاده می گردد. دانه تازه سیر و یا قرص سیر به عنوان دارو مصرف می گردد. سیر برای درمان بیماری های مختلف مربوط به قلب و خون استفاده می گردد، این بیماری ها شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، بیماری قلبی کرونر، حمله قلبی و سخت شدن شریان ها (تصلب شریان) استفاده می شود.

 

خواص عرق سیر

- عرق سیر برای تقویت کار گلبول های قرمز خون نافع بوده و فشار خون و چربی را کاهش می دهد .

- برای تنظیم شدن مقدار کلسترول در بدن و کم کردن قند خون استفاده از عرق سیر مفید می باشد .

 

طبع عرق سیر

طبیعت سیر گرم می باشد

 

طریقه مصرف عرق سیر

طریقه مصرف پیشنهادی: بعد از هر وعده غذا یک استکان میل شود.

ترجیحا پس از مزاج شناسی زیر نظر پزشک مربوطه و طبق دستور ایشان مصرف گردد.

 

[box type="info" align="" class="" width=""]برای خرید عرق سیر کلیک کنید

فروشگاه عرقیات

[/box]

[box type="info" align="" class="" width=""]برای دیدن گالری شرکت کلیک کنید

تصاویر شرکت

[/box]

خواص عرق سیر طبع عرق سیر طرز تهیه عرق سیر طرز مصرف عرق سیر طریقه مصرف عرق سیر عرق گیاهی سیر مضرات عرق سیر

تلخی دهان


تلخی دهان  

تلخی دهان

وجود طعم تلخ در دهان در حالی که چیز تلخی مصرف کرده اید عادی است. اما وجود این تلخی اگر به یک عادت مزمن تبدیل شود عادی نیست و می تواند نشان دهنده مشکلات جسمی متعددی باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد علل تلخی دهان صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از شر آن خلاص شویم.  

علت تلخی دهان

تلخی دهان اغلب مشکل جدی محسوب نمی شود اما می تواند با زندگی روزمره تداخل داشته باشد و بر روی رژیم غذایی شما اثر بگذارد. سندرم دهان سوزان: همانطور که از نامش پیداست این سندرم باعث ایجاد حس سوزش در دهان می شود و می تواند بسیار دردناک باشد. این نشانه ها در یک بخش از دهان یا در کل آن ظاهر می گردد. چنین شرایطی می تواند به خشکی دهان و تلخی دهان نیز منجر شود. سندرم دهان سوزان هم در زنان و هم در مردان دیده می شود.اما در زنانی که در طول یائسگی قرار دارند این موضوع بیشتر رخ می دهد برخی از اوقات حس سوختن در دهان هیچ علت مشخصی ندارد. پزشکان بر این باورند که چنین شرایطی می تواند به خاطر آسیب به اعصاب موجود در دهان باشد. همچنین این بیماری می تواند به شرایط یا درمان های زمینه ای برای مواردی همچون دیابت، درمان سرطان و تغییرات هورمونی در طول یائسگی مرتبط باشد. بارداری: هورمون زنانه استروژن که در طول بارداری نوسان دارد می تواند طعم دهان را تغییر دهد. بیشتر زنان در این دوران با تلخی دهان مواجه می شوند. خشکی دهان: حس خشک بودن دهان که به خاطر کاهش در تولید بزاق یا تغییر در تولید بزاق رخ می دهد نیز می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. این کاهش تولید ممکن است به خاطر دلایل زیر رخ داده باشد: – افزایش سن – مصرف برخی از داروهای خاص – بیماری های خودایمنی که باعث خشکی بیش از حد دهان و چشم می شوند – سیگار کشیدن بدون تولید بزاق کافی، طعم دهان نیز تغییر پیدا می کند. ممکن است غذاها طعم تلخی داشته باشند. علاوه بر این، کمبود بزاق می تواند بلع را دشوار سازد. رفلاکس اسید معده به مری: رفلاکس اسید معده به مری زمانی رخ می دهد که اسفنکتر مری ضعیف می شود و به غذاها و اسید معده اجازه می دهد از معده به سمت مری و دهان حرکت کنند. اسفنکتر مری دریچه ای است که مانع از ورود غذای معده به مری می شود. از آنجایی که غذاها حاوی اسید و آنزیم های گوارشی هستند این موضوع می تواند به تلخی دهان منجر شود. داروها و مکمل ها: بعد از اینکه بدن شما انواع خاصی از داروها را جذب کرد، باقی مانده آن می تواند به داخل بزاق منتشر شود. علاوه بر این، اگر دارو یا مکملی عنصر تلخ یا فلزی داشته باشد می تواند باعث تلخی دهان شود. بیماری ها و عفونت ها: زمانی که سرما خورده اید، عفونت سینوسی دارید یا با سایر بیماری ها دست و پنجه نرم می کنید بدن شما به طور طبیعی پروتئینی را آزاد می کند که توسط سلول های مختلف در بدن برای مبارزه با التهاب تولید شده اند. چنین پروتئینی می تواند باعث تلخی دهان شود. درمان سرطان: شیمی درمانی و تابش درمانی می تواند بر روی طعم دهان اثر بگذارد و باعث تلخی آن شود. سندرم Pine nut: برخی از افراد ممکن است به دانه کاج حساسیت داشته باشند. این موضوع باعث ایجاد طعم تلخی در دهان می شود و تقریبا 12 الی48 ساعت در دهان باقی می ماند. دانشمندان هنوز به طور واضح نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد چنین شرایطی می شود اما برخی از آن ها بر این باورند که آلاینده هایی همچون مواد شیمیایی می تواند باعث فاسد شدن این ماده شود.

درمان خانگی تلخی دهان

مواردی وجود دارد که به کمک آن می تواند تلخی دهان را تسکین بخشید: – آب زیادی بنوشید و از آدامس های بدون شکر استفاده کنید تا تولید بزاق افزایش یابد – بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید. دندان هایتان را خوب مسواک بزنید. – خطر ابتلا به رفلاکس اسید معده را با کاهش وزن، کاهش مصرف غذاهای تند، کاهش غذاهای پرچرب، سیگار نکشیدن، محدود کردن الکل کمتر نمایید. – از پزشک خود بخواهید در صورت نیاز دارویی که باعث ایجاد تلخی دهان شده است را عوض کند.

دیابت و تلخی دهان

اطلاعات کافی در این زمینه نیست

تلخی در دهان در صبح

گاهی اوقات اتفاق افتاده است که صبح که از خواب بیدار می شوید احساس تلخی در دهانتان می کنید. این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازد تا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم. تلخی دهان در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد. هم چنین ممکن است بر اثر آلودگی و بیماری های عفونی دهان و دندان و یا اعتیاد به سیگار و الکل و مسمومیت حاد و مزمن باشد. در هر صورت اگر تلخی دهان مربوط به دستگاه گوارش و کیسه ی صفرا باشد همیشه این تلخی را احساس خواهید کرد. مصرف الکل و کشیدن سیگار نیز سبب تلخی و بی مزه بودن دهان می شود و نیز از جهت دیگر این مسمومیت ها به تدریج باعث ضعف و ناراحتی کبد و تنبلی کیسه ی صفرا می شود و بر شدت بیماری می افزاید. برای درمان این بیماری در ابتدا باید از وضع دستگاه گوارش و سلامت آن آگاهی داشته باشید. از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا کبد فعالیت کند و اثر سودمندش را بگذارد و از مصرف موا غذایی که برای کبد مضر است خودداری کنید

کبد و تلخی دهان

حتما می دانید که کبد یکی از ارگان های حیاتی بدن است. کبد با شکار سموم و دیگر عناصر آسیب رسان باعث تمیزی و پاکسازی بدن می شود. این ارگان همچنین مکانیسم های ضروری دیگری را در متابولیسم آنزیم ها بر عهده دارد. زمانی که کبد دچار مشکل می شود و یا اینکه نیاز به تمیز شدن پیدا می کند، مسئله تلخ شدن دهان در حین بیداری از خواب نیز شروع می شود. در واقع بدمزه شدن دهان می تواند یکی از علائم مشکلات کبدی باشد.

تلخی دهان و کلیه

یکی از نشانه‌های بیماری‌های کلیوی و یا عفونت‌های دهانی، تلخی دهان می‌باشد.

تلخی دهان و حالت تهوع

اطلاعات کافی در این زمینه نیست اطلاعاتی در این مورد کامل نیست

تلخی دهان در سرما خوردگی

اطلاعات کافی در این زمینه نیست اطلاعاتی در این مورد کامل نیست

تلخی دهان خطرناک است

اطلاعات کافی در این زمینه نیست اطلاعاتی در این مورد کامل نیست

قرص تلخی دهان

اطلاعاتی در این مورد کامل نیست اطلاعات کافی در این زمینه نیست

درمان تلخی دهان در صبح با طب سنتی و گیاهان دارویی

اطلاعاتی در این مورد کامل نیست اطلاعات کافی در این زمینه نیست

تلخی دهان در طول روز

اطلاعاتی در این مورد کامل نیست اطلاعات کافی در این زمینه نیست   منابع: پدیده کاشان نمناک ساجده