از کجا می توان فهمید که بچه پسر است یا دختر؟

از کجا می توان فهمید که بچه پسر است یا دختر؟

 

دانستن جنسیت جنین یکی از جنبه های هیجان انگیز دوران بارداری است. به همین خاطر بیشتر افراد به دنبال روش هایی برای دانستن جنسیت جنین خود می گردند. بر اساس گفته قدیمی ها هر چیزی از موقعیت برآمدگی گرفته تا شدت نشانه ها می تواند جنسیت جنین را مشخص کند.

در این مقاله قصد داریم این موارد را با هم مرور کنیم و ببینیم چه روش های تایید شده ای برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد.

 

افسانه های رایج در مورد جنسیت جنین

تحقیقات علمی از روش های زیر بری حدس زدن جنسیت جنین پشتیبانی نمی کنند.

بیماری صبحگاهی:

بیش از 50 درصد زنان باردار در سه ماهه اول خود احساس بیماری می کنند. برخی از افراد معتقدند هرچقدر بیماری صبحگاهی بیشتر و شدیدتر باشد نشان می دهد جنین شما مونث و دختر است. دلیل این امر آن است که زنان بارداری که دختر دارند، سطح هورمون های بالایی خواهند داشت و همین امر بیماری صبحگاهی را بدتر می کند. تحقیقات بسیار اندکی در مورد این نظریه انجام شده و مطالعات موجود نیز یافته های متفاوتی را نشان می دهد.

به عنوان مثال یکی از مطالعات انجام شده در سال 1999 نشان می دهد زنانی که جنین دختر در شکم خود دارند بیماری صبحگاهی بیشتری خواهند داشت.

با اینحال یکی از مطالعات انجام شده در سال 2013 نشان می دهد نرخ بالای حالت تهوع و استفراغ در زنانی که جنین پسر دارند در مقایسه با آن هایی که دختر دارند بیشتر به چشم می خورد.

هوس خوردن مواد شور و لذیذ:

مطالعه انجام شده در سال 2014 نشان می دهد 50 الی 90 درصد زنان باردار در ایالت متحده آمریکا هوس خوردن موادی را دارند. موادی که افراد در این دوران هوس می کنند متفاوت است. یکی از ادعاهای موجود نشان می دهد زنانی که جنین پسر دارند به دنبال غذاهای لذیذ و شور همچون چیپس هستند و آن هایی که دختر دارند دوست دارند مواد شیرین همچون بستنی و شکلات بخورند. با اینحال هوس خوردن مواد غذایی نشان دهنده نیازهای تغذیه ای زنان باردار است.

مو و پوست سالم:

بر اساس گفته قدیمی ها، جنسیت مونث جنین باعث رنگ پریدگی، آکنه و نازک شدن موها در طول بارداری می شود اما جنس مذکر تغییراتی را در ظاهر ایجاد نمی کند. واقعیت این است که تغییرات هورمونی زیادی در طول بارداری رخ می دهد و می تواند پوست و موی بیشتر افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد 90 درصد زنان باردار در طول بارداری خود تغییر در پوست و مو را تجربه می کنند.

تغییر در خلق و خو:

چگونه بفهمیم جنین دختر است یا پسر

یکی از باورهای موجود این است که زنان بارداری که تغییرات خلق و خو را تجربه نمی کنند پسردار می شوند و زنانی که تغییرات قابل توجهی را در خلق و خوی خود تجربه می کنند دختردار خواهند شد. واقعیت این است که بیشتر زنان در طول بارداری دچار تغییر خلق و خو می شوند. استرس های جسمی، خستگی، هورمون ها و سایر فاکتورها می تواند به تغییر در خلق و خو منجر شود.

ضربان قلب جنین:

ضربان قلب جنین تقریبا در 6 هفتگی شروع به تپیدن می کند. این ضربان تا 9 ماهگی بین 140 الی 170 ضربه در دقیقه است. یکی از باورها این است که هر چقدر ضربان قلب جنین کمتر از 140 باشد او مذکر است. با اینحال یکی از مطالعات انجام شده در سال 2006 هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای بین ضربان قلب و جنسیت پیدا نکرد.

موقعیت برآمدگی:

بیشتر افراد بر این باورند برآمدگی اندک نشانه جنین مذکر و برآمدگی بزرگ نشانه جنسیت مونث است. با اینحال نشانه و تحقیق علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد. یکی از مطالعات منتشر شده در سال 1999 نشان می دهد زنانی که از این روش و سایر روش های این چنینی برای تعیین جنسیت جنین استفاده می کنند حدسشان درست از آب در نمی اید. فاکتورهایی که می تواند اندازه و شکل برآمدگی شکم را تعیین کند در برگیرنده اندازه جنین و موقعیت آن است.

 

بچه پسر است یا دختر

روش های تایید شده برای تعیین جنسیت جنین

تست های پزشکی می تواند پاسخ دقیق تری را ارائه کند. برخی از روش ها جنسیت جنین را در اوایل هفته دهم نیز نشان می دهند. گزینه های موجود عبارتند از :

آزمایش خون:

پزشک در ابتدا از ازمایش خون برای شناسایی مشکلات کروموزومی استفاده می کنند. زنان می توانند این آزمایش را در هفته دهم انجام دهمد و نتایج آن را در عرض 7 الی 10 روز دریافت نمایند. این تست بیشتر برای زنان بارداری که بالای 35 سال سن دارند توصیه می شود.

آمنیو سنتز:

در طول این فرآیند پزشک سوزن نازکی را از طریق پوست واحد رحم می کند. او می تواند مایع آمنیوتیک را بردارد. این مایع در طول بارداری از جنین محافظت می کند. این مایع در برگیرنده سلول ها و مواد شیمیایی است که می تواند ناهنجاری های ژنتیکی، عفونت و جنسیت جنین را نشان دهد.

سونوگرافی:

سونوگرافی یک روش غیر تهاجمی برای تعیین جنسیت جنین است. این روش تنها در هفته 18 الی 20 به بعد مورد استفاده قرار می گیرد. تکنسین سونوگرافی همیشه نمی تواند در طول اسکن جنسیت را بیان کند به خصوص اگر جنین در موقعیت ایده آل قرار نگرفته باشد یا هنوز به طور کامل پیشرفت و رشد نکرده باشد.

 

نتیجه گیری

با اینکه حدس زدن جنسیت جنین بسیار هیجان بخش است اما تنها روش های پزشکی می تواند این موضوع را به طور دقیق نشان دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.