چگونه اضطراب را به طور طبیعی درمان کنیم؟

چگونه اضطراب را به طور طبیعی درمان کنیم؟

 

بیشتر افراد استرس و اضطراب مزمن دارند. آن ها با نشانه هایی همچون عصبی بودن، خشمگین بودن، ضربان قلب زیاد و درد قفسه سینه مواجه می شوند. در حقیقت، اضطراب یکی از رایج ترین مشکلات روحی و روانی است. در آمریکا بیش از 18 درصد بزرگسالان با چنین اختلالی دست و پنجه نرم می کنند. در برخی از شرایط سایر مشکلات جسمی همچون مشکلات تیروئیدی می تواند به چنین شرایطی منجر شود. تشخیص مناسب در این شرایط الزامی است.

 

درمان های خانگی و طبیعی برای استرس و اضطراب

درمان های طبیعی را می توان به طور امن در کنار بیشتر درمان های معمول به کار برد. با اینحال تغییر در رژیم غذایی و برخی از مکمل های طبیعی می توانند روش کار داروها را تغییر دهند. به همین خاطر قبل از هر کاری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تمرینات ورزشی:

تمرین ورزشی بهترین روش برای سوزاندن انرژی است و تحقیقات نیز از این موضوع پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال یکی از مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد تمرینات ورزشی می تواند درمان مناسبی برای اضطراب باشد. با اینحال این تحقیق هشدار می دهد که تنها بررسی های با کیفیت تر می توانند موثر بودن این روش را تعیین کنند. تمرینات ورزشی می توانند به اضطرابی که ناشی از شرایط استرس زاست کمک کنند.

مدیتیشن:

مدیتیشن می تواند افکار بد را دور کند و مدیریت استرس و اضطراب را ساده تر و راحت تر نماید. طیف وسیعی از سبک های مدیتیشن همچون هوشیاری و مدیتیشن در طول یوگا می تواند به بهبود این شرایط کمک کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد این روش بری افرادی که اختلالات مرتبط با خلق و خو و اضطراب را دارند بسیار مفید خواهد بود.

تمرینات آرام سازی:

برخی از افراد ناخودآگاه به عضلات خود فشار می آورند و در پاسخ به اضطراب عضلات فک را درگیر می کنند. سعی کنید در موقعیت راحتی دراز بکشید و به آرامی هر کدام از گروه عضلات خود را منقبض کنید و شل نمایید.

نوشتن:

یافتن روشی برای نشان دادن اضطراب می تواند احساسات را به شیوه بهتری مدیریت کند. برخی از تحقیقات نشان می دهد خبرنگاری و روزنامه نویسی می تواند به افراد کمک کند با اضطراب خود مقابله نمایند. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد نوشتن خلاقانه در مدیریت اضطراب مفید خواهد بود.

استراتژی های مدیریت زمان:

افرادی که مجبور هستند در بازه زمانی کوتاه کارهای زیادی را انجام دهند بیشتر احساس اضطراب می کنند. این موضوع در برگیرنده کارهای خانه، مدرسه یا محل کار است. داشتن برنامه ریزی و مدیریت زمان به کاهش اضطراب در چنین شرایطی کمک می کند. روش های موثر مدیریت زمان می توانند به افراد کمک کنند در یک بازه زمانی معین بر روی یک کار تمرکز نمایند. به عنوان مثال تقسیم پروژه های بزرگ به مراحل قابل مدیریت می تواند به تکمیل کارها کمک کند.

آروماتراپی:

درمان اضطراب شدید

بوییدن روغن گیاهات می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. برخی از بوها برای برخی از افراد بهتر از بوهای مختلف کار می کنند پس باید گزینه های مختلفی را امتحان کنید. اسطوخودوس می تواند در این شرایط مفید باشد. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2012 نشان می دهد آروماتراپی به همراه اسطوخودوس می تواند ضربان قلب را در کوتاه مدت کاهش دهد و مشکلات خواب را در طولانی مدت بهبود ببخشد.

دمنوش های گیاهی:

دمنوش های گیاهی نیز می توانند اضطراب را بهبود ببخشند و مشکلات خواب را کمتر کنند. برخی از افراد بعد از نوشیدن این دمنوش ها حس راحتی دارند اما برخی از دمنوش ها اثرات مستقیم بیشتری بر روی مغز دارد. به عنوان مثال چای بابونه می تواند سطح کورتیزول را تغییر دهد.

مکمل های گیاهی:

همانند دمنوش های گیاهی بیشتر مکمل های گیاهی نیز می توانند اضطراب را کاهش دهند. با اینحال تحقیقات علمی اندکی از این ادعا پشتیبانی می کند. بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

درمان دلشوره و اضطراب
سایر روش های درمانی

اضطرابی که به صورت مزمن است یا با سایر توانایی های فرد اختلال ایجاد می کند نیازمند درمان خواهد بود. زمانی که شرایط پزشکی زمینه ای همچون تیروئید وجود ندارد درمان باید به شیوه های مختلفی انجام شود. این درمان به افراد کمک می کند محرک های اضطراب خود را بشناسند و بتوانند تغییرات مثبتی در سبک زندگی خود انجام دهند و با مشکلات موجود مواجه شوند. یکی از روش های موثر برای درمان اضطراب درمان شناختی رفتاری است. هدف از این درمان کمک به افراد برای درک تاثیر افکار بر روی رفتار و احساساتشان است و می توانند این افکار منفی را با افکار مثبت تری جایگزین کنند. درمان شناختی رفتاری می تواند اضطراب را بهبود ببخشد و شرایط فرد را بهتر کند. استفاده از دارو نیز در مدیریت اضطراب مزمن موثر است. پزشک می تواند داروهای مختلفی را به کار ببرد:

– داروهای ضد اضطراب

– داروهای ضد افسردگی

– داروهای مرتبط با خواب. اگر اضطراب با خواب فرد اختلال ایجاد کرده باشد می توان از چنین درمان هایی برای بهبود شرایط بهره برد.

 

نتیجه گیری

اضطراب اگر درمان نشده باقی بماند می تواند بدتر شود و استرس های زیادی را در زندگی ایجاد نماید. با اینحال اضطراب به راحتی قابل درمان است و می توان از داروها، درمان های خانگی، تغییرات سبک زندگی و تمرینات ورزشی کمک گرفت.
فرد ممکن است نیاز به ترکیب درمان های مختلف داشته باشد.در این شرایط پزشک می تواند روش درمانی مناسب را شناسایی کند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.