چرا هوس خوردن گوشت می کنید؟

چرا هوس خوردن گوشت می کنید؟

 

افرادی که عاشق گوشت هستند ممکن است در ترک این عادت دچار مشکل شوند. مصرف بیش از حد گوشت باعث بروز هوس خوردن آن می شود.برطرف نکردن نیازهای پروتئینی در رژیم غذایی می تواند باعث بروز چنین شرایطی شود. افرادی که کمبود آهن، روی، ویتامین B12، فولات یا منیزیم را دارند ممکن است دلشان گوشت قرمز بخواهد. زنان باردار نیز ممکن است چنین هوسی داشته باشند. اغلب اوقات هوس خوردن گوشت افراد را به خوردن مواد مضر سوق دهد. چنین شرایطی برای سلامتی افراد اصلا مفید نیست.

بیشتر غذاهای خوشمزه سرتاسر جهان در خود گوشت دارند. اگر شما نیز عاشق خوردن غذا هستید ممکن است به پروتئین ها علاقه بیشتری داشته باشید و بخواهید نحوه پخت آن ها را یاد بگیرید. با اینحال صنعت حوزه سلامت افراد را به سمت مصرف غذاهای گیاهی سوق می دهد تا نیاز افراد به گوشت را کمتر کند و سلامت ان ها را بهبود ببخشد. افراد زیادی هستند که این تغییر را تجربه کرده اند. تحقیقات کافی برای اینکه نشان دهد چه چیزی باعث بروز هوس افراد به خوردن گوشت می شود وجود ندارد. اما این موضوع چند دلیل احتمالی دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.

شما بیش از حد به آن فکر می کنید:

اخیرا سه مطالعه به طرز فکر مصرف کنندگان گوشت نگاه کرده است. همه این مطالعات نشان می دهد بیشتر افراد از خوردن گوشت یا فکر کردن به آن احساس لذت می کنند.

آن ها ممکن است به خاطر همین طرز فکر به خوردن گوشت روی آورند. همین امر باعث می شود تغییر از رژیم غذایی گوشتی به رژیم غذایی حاوی مواد گیاهی کمی دشوار باشد.

پروتئین اندکی در بدن خود دارید:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کمبود پروتئین ممکن است باعث بروز چنین شرایطی شود. اگر فردی در بدن خود پروتئین اندکی داشته باشد هوس خوردن گوشت خواهد داشت. مطالعات انجام شده نشان می دهد انسان ها هوس و اشتهای قدرتمندی در برابر پروتئین ها دارند و اگر مقادیر کافی از آن را در رژیم غذایی خود دریافت نکنند ممکن است به سمت خوردن بیش از حد آن روی آورند. در حقیقت فرضیه کمبود پروتئین توسط یکی از پروفسورهای دانشگاه سیدنی مطرح شد. این فرضیه بیان می کند حیوانات هدف پروتئینی ثابتی دارند. حتی اگر آن ها مواد مغذی دیگر زیادی در بدن داشته باشند باز هم ممکن است هوس خوردن پروتئین را داشته باشند و همین امر به خوردن بیش از حد آن منجر شود. با اینحال بر اساس مطالعات انجام شده در موسسه قلب آمریکا بیشتر افراد پروتئین زیادتری نسبت به نیاز خود مصرف می کنند. به همین خاطر با اینکه کمبود پروتئین می تواند باعث هوس خوردن گوشت شود اما این حتمال بسیار اندک است.

شما دچار کم خونی شده اید و به همین خاطر دوست دارید گوشت بخورید:

با اینکه تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد اما کمبود آهن در برخی از شرایط نیز می تواند افراد را به سمت خوردن گوشت هدایت کند و سوق دهد.

این موضوع به خصوص در هوس خوردن گوشت قرمز بیشتر دیده می شود. یکی از دلایل این امر آن است که بهترین منابع موجود برای پروتئین جزو پروتئین های حیوانی همچون گوشت قرمز، مرغ و ماهی است. کمبود روی در بدن نیز می تواند به هوس خوردن گوشت قرمز منجر شود.

علاوه بر این بیشتر متخصصان بر این باورند که کمبود ویتامین B12، فولات و منیزیم می تواند چنین هوسی را تحریک کند. با اینحال تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از این موضوع وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال کاهش مصرف گوشت در رژیم غذایی هستید و هوس شما برای خوردن آن زیاد است بهتر است به سراغ یک پزشک بروید و آزمایش خون بدهید و مطمئن شوید کمبود ویتامین ندارید.

باردار هستید:

بارداری نیز می تواند هوس افراد به خوردن برخی از مواد غذایی را زیاد کند. گوشت نیز یکی از این مواد غذایی است. اخیرا مطالعه انجام شده بر روی هوس خوردن مواد غذایی بر روی زنان باردار نشان می دهد که گوشت یکی از برترین مواد غذایی در این دوران است. مطالعه دیگر نشان می دهد بیشتر زنان گیاهخوار در این دوران به دنبال خوردن گوشت می روند

شما هوس خوردن مواد مضر و بیهوده را دارید:

ممکن است هوس خوردن گوشت برای شما به معنای هوس خوردن مواد بیهوده باشد. همه ماها هوس خوردن موادی همچون چیزبرگر را در زندگی خود کرده ایم.

مطالعات نشان می دهد افراد هوس خوردن مواد غذایی پر چربی، پر پر وتئین و پر نمک را می کنند. مصرف نکردن چنین غذاهایی می تواند نشانه های ترک همچون آسیب پذیری و خشم را ایجاد کند. اگرچه این غذاها می تواند اعتیاد آور باشد اما هنوز معلوم نیست چرا چنین شرایطی به ایجاد هوس خوردن گوشت در افراد منجر می شود. اگر سعی دارید گوشت را از رژیم غذایی خود کم کنید مطمئن شوید که اینکار را به آرامی انجام می دهید. همچنین سعی کنید منابع پروتئین گیاهی را برای کسب همه آمینواسیدهای مورد نیاز خود در رژیم غذایی بگنجانید. چه بخواهید گوشت بخورید یا به دنبال تغییر به سمت منابع پروتئین گیاهی باشید نباید فراموش کنید که مصرف خود را به 15 درصد در روز محدود نمایید. مصرف بیش از حد گوشت نیز می تواند مضراتی برای بدن داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.